گروه کوهنوردی - صعود بر بلندای سبلان

نوشته شده توسط:یعقوب
یکشنبه 6 مرداد 1392-11:17 ق.ظ

همانطور که انسانها به پرستش می روند من هم به کوهستان می روم

كوه نورد بزرگ   (آناتولی بوکرییف )

صعود به قله ی سبلان
در تاریخ 20/5/92ساعت 5صبح پنجشنبه از نیشابور حکت کردیم پس ا ز طی مسیر نیشابور وگذشتن از شهرهای شاهرود ، سمنان  و.... تهران واستراحت شبانه در روز بعد ادامه مسیردادیم واز مسیر بزرگ را ه قزوین رشت سری به سواحل دریای شمال زدیم تاضمن تنی به آب زدن ار طریق خلخال به اردبیل برای صعود به ساوالان آماده شویم که به دلیل طوفانی بودن دریا این امر میسر نشد. وبا خوردن نهار در کنار ساحل واندکی استراحت به مسیر ادامه دادیم تغریبا ساعت 10الی10/5شب روز جمعه 21/5/92درکنار دریاجهی شابیل شب را با هوایی خنک ودلپذر به صبح رساندیم روز بعدبه طرف لاهرود راه افتادیم وبا رفتن به قطورسو واستفاده ی بچه های گروه از آب گرم به شابیل رفتیم پس استراحت انک وجمع جور کردن وسایل قرا ر برین شد تا دو نفر از هم نوردان (حسین آقا و مجید آقا )به وسیله لندور کوله ها را تا حسینیه ببرند وسایر اعضای گروه از مسیر تله کابین پیاده که داری چشم اندازی زیباوچمن زارهای فراوان که محل مناسبی برای دامداران  منطقه به طرف جان پناه حکت کردیم حدوا پس از 2/5پیاده روی ما نیز به حسینیه رسیدیم حسین آقا و مجیدآقا مکانیرا برای استراحت اجاره کرده بودند. پس از صرف شام هماهنگی لازم وساعت حرکت برای فتح بام کوه های آذربایجان تایین شد ساعت حرکت 5صبح روز یک شنبه 22/5/92 روزبغد ساعت 4بیدار باش زده شد وبعد از صرف چایی وآمادده کردن کوله های حمله ساعت5/10حرکت کردیم مسیرحرکت به دلیل اینکه فصل صعود تابستانی بود مشخص بود وب کذشتن از بین سنگ های آتشفشانی به پای صخره ی محراب رسدیم از این مکان به بعد چند نفر از هم نوردان پیشاپیش زود تر از دیگران قله ساوالان را فتح کردندفتح قله در حدود 4تا4/5ساعت بطول انجامید.کروه پس از 1ساعت با گرفتن عکس ها یادگار ی در کنار دریاچه ی یخ بسته ی  سبلان به طرف پایین حرکت کردند.پس از 2تا2/5ساعت به جان پناه رسیدیم .پس از خوردن چایی که دو نفر از هم نوردان که به دلیل آماده نبودن بدنی نتوانستن صعود کنند که جای تشکر از این عزیزان داریم تهیه کرده بودند به سمت شابیل حکت کردیم .من به اتفاق یکی از هم نوردان به نام سالار  که جای تشکر از ایشان نیز هست پیاده به سمت شابیل زودتر را ه افتادیم دلیلش این بود که من روز قبل در مسیر شابیل حسینیه عینک خودم را جا گذاشته بودم   ساعت حرکت ما 3بعداز ظهر بود که خوشبختانه در مسیر باز گذشته عینک پیداش وما هم زمان با دیگر هم نوردان که با لندور آمدند به شابیل رسیدیم این مسیر را من به اتفاق محمد (سالار) به مدت 55دقیقه طوت کشید. پس از رسیدن گروه سوار بر مینبوس شدیم وبه راه افتادیم وبرای تجدید نیرو شب را در شهر لاهرود در کنا امام زاده در زائر سا به استراحت پرداختیم وروز بعد دوشنبه 23/592 به سمت سهند راه افتادیم.